موزه ملی‌ چین
نوشته شده توسط : azhirak

موزه ملی‌ چین در شهر بیجینگ جای گرفته که این پروژه در فضای ۱۹۵ هزار مترمربعی خود در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ میلادی اجرایی و به مرحلهٔ بهره برداری رسیده است.

این موزهٔ ملی‌ نمادی از تاریخ،فرهنگ و انقلاب چینی‌‌ها در زمان‌های مختلف بوده که بخش ابتدایی و اصلی‌ آن در سال ۱۹۵۹ میلادی تکمیل شده و در نهایت به عنوان یکی‌ از ۱۰ ساختمان عمومی‌ مهم و برتر در کشور نامگذاری شده است.

حدود ۱۱ موسسه معماری بین‌المللی برای شرکت در رقابت اجرای این پروژهٔ بزرگ و طراحی ساختار داخلی‌ و خارجی‌ آن دعوت شده اند که در نهایت در اکتبر سال ۲۰۰۴ میلادی گروه معماری ( Beijing) موفق به پیروزی در این رقابت تنگاتنگ شدند.

 

پس از مذاکرت متعدد،مسولان موزهٔ ملی‌ تاکید کردند که نوع طراحی و ساختار این ساختمان جدید باید به گونه‌ای باشد که ساختمان قدیمی‌ این موزهٔ ملی‌ را زیر سوال نبرده و کاملا همگام با آن پیش رود،به طوریکه این دو ساختمان بتوانند مکمل هم بود و یکدیگر را نقض نکنند.نکتهٔ قابل توجه اینجاست که ساختار پنجره،ستون و سایر بخش‌های مشابه به گونه‌ای طراحی شدند که به نوعی با گویش و لهجه چینی‌ها مطابقت داشته و با آنها سخن میگویند.





:: موضوعات مرتبط: معماری , ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: